Nabór wniosków o przyznanie stypendium w ramach projektu „Śląskie. Inwestujemy w talenty – VI edycja”,
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
Szanowni Państwo,
uprzejmie informuję, iż od 28 września 2020 roku, trwa nabór wniosków o przyznanie stypendium w ramach projektu „Śląskie. Inwestujemy w talenty – VI edycja”, realizowanego przez Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.
Celem niniejszego projektu jest przyznanie wsparcia stypendialnego uczniom/uczennicom szczególnie uzdolnionym w zakresie przedmiotów matematycznych, informatycznych, języków obcych lub przyrodniczych, uczącym się na terenie województwa śląskiego.
Nabór wniosków o przyznanie stypendium prowadzony będzie do dnia 30 października 2020 roku.
Departament Europejskiego Funduszu Społecznego, rekomenduje składanie wniosków o przyznanie stypendium poprzez darmową platformę ePUAP – jako łatwy, bezpieczny i bardzo sprawny sposób przekazania dokumentów.
Szczegółowe informacje o realizowanym projekcie oraz o sposobie składania Wniosku o przyznanie Stypendium dostępne są na stronie internetowej http://efs-stypendia.slaskie.pl.
Zachęcamy do obejrzenia filmu instruktażowego, w którym krok po kroku pokazujemy jak łatwo i szybko można złożyć Wniosek o przyznanie stypendium za pomocą platformy ePUAP.
Film dostępny jest pod adresem internetowym: https://youtu.be/7Nidbnokm5I
Mając na względzie zasięg podejmowanych działań promocyjnych oraz wspólny cel jakim jest rozwój edukacji w regionie, zwracam się z uprzejmą prośbą o udostępnienie informacji na temat przedmiotowego projektu wszystkim zainteresowanym osobom oraz o zamieszczenie informacji o powyższym projekcie na stronie internetowej Państwa szkoły.
Serdecznie dziękujemy oraz gorąco zapraszamy do składania wniosków stypendialnych !
Z poważaniem,
Radosław Kubica
Starszy specjalista
Referat Realizacji Projektów
Oferta Pracy - Sekretarz Szkoły
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
1. |
Nazwa stanowiska pracy |
Sekretarz Szkoły |
|
2. |
Komórka organizacyjna |
Zespół Szkół Gastronomiczno – Hotelarskich w Tarnowskich Górach |
|
3. |
Kategoria zaszeregowania na stanowisko pracy – na podstawie ROZPORZĄDZENIA RADY MINISTRÓW z dnia 15.05.2018 w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. 2018, poz.936 z późniejszymi zmianami). |
XII |
|
4. |
Wymagania niezbędne: |
-wykształcenie co najmniej średnie o profilu ogólnym lub zawodowym umożliwiającym wykonywanie zadań na w/w stanowisku, - obywatelstwo polskie, - pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z praw publicznych, - bardzo dobra umiejętność obsługi komputera oraz programów biurowych, - 5 letni staż pracy
|
|
5. |
Wymagania dodatkowe: |
- odpowiedzialność, zaangażowanie i dyspozycyjność, - umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, - odporność na stres,
|
|
6. |
Wiedza specjalistyczna: |
- znajomość elementów prawa oświatowego |
|
7. |
Umiejętności i zdolności: |
|
|
8. |
Czynności podstawowe na stanowisku pracy: |
-prowadzenie całokształtu spraw uczniowskich i szkolnych -prowadzenie zasobów kancelaryjnych -przyjmowanie i rozdział nadchodzącej korespondencji -obsługa interesantów -prowadzenie sprawozdawczości i dokumentacji przebiegu nauczania -prowadzenie Systemu Informacji Oświatowej |
OFERTA PRACY - Referent ds. kadrowo - administracyjnych
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
1. |
Nazwa stanowiska pracy |
Referent ds. kadrowo - administracyjnych |
|
2. |
Komórka organizacyjna |
Zespół Szkół Gastronomiczno – Hotelarskich |
|
3. |
Kategoria zaszeregowania na stanowisko pracy – na podstawie ROZPORZĄDZENIA RADY MINISTRÓW z dnia 15.05.2018. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. 2018, poz.936 z późniejszymi zmianami). |
V |
|
4. |
Wymagania niezbędne: |
-wykształcenie co najmniej średnie o profilu ogólnym lub zawodowym umożliwiającym wykonywanie zadań na w/w stanowisku, - obywatelstwo polskie, - pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z praw publicznych, - bardzo dobra umiejętność obsługi komputera oraz programów biurowych,
|
|
5. |
Wymagania dodatkowe: |
- odpowiedzialność, zaangażowanie i dyspozycyjność, - umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, - odporność na stres,
|
|
6. |
Wiedza specjalistyczna: |
-znajomość problematyki kadrowej z elementami prawa oświatowego |
|
7. |
Umiejętności i zdolności: |
|
|
8. |
Czynności podstawowe na stanowisku pracy: |
-prowadzenie spraw kadrowych wszystkich pracowników szkoły, -prowadzenie teczek akt osobowych zatrudnionych pracowników -sporządzanie pism dotyczących szeroko pojętych spraw pracowniczych -sporządzanie statystyk dotyczących spraw osobowych dla jednostek nadrzędnych - sporządzanie okresowych sprawozdań do GUS -prowadzenie Systemu Informacji Oświatowej -pomoc w obsłudze kawiarenki szkolnej |
Foldery reklamowe - Kierunki kształcenia
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
PREZENTACJA - Kliknij w obrazek powyzej
Finał IV Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy o Turystyce już za nami!
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
Gratulujemy Darii Pudło z klasy 4 TT zajęcia II miejsca w konkursie Wiedzy o Turystyce.
W dniu 26.02.2020r. odbył się finał IV Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy o Turystyce w AWF Katowice. W rywalizacji wzięło udział 25 szkół z całej Polski. Nagrody wręczyli Dziekan Wydziału Zarządzania Sportem i Turystyką dr hab. Robert Roczniok, Dyrektor Hoteli Diament w Katowicach Grzegorz Konieczny oraz światowej klasy akordeonista Marcin Wyrostek. Zwycięzcami tegorocznej edycji Konkursu są:
Klasyfikacja indywidualna:
I miejsce uczeń z Zespołu Szkół Ekonomicznych, al. Piłsudzkiego 5 z Dąbrowy Górniczej
II miejsce uczennica z Zespołu Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich z Tarnowskich Gór, ul. Karola Miarki 17, Tarnowskie Góry
III miejsce uczennica z Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Mysłowicach, ul. Mikołowska 44, Mysłowice
Klasyfikacja zespołowa/szkolna:
I miejsce Zespół Szkół Ekonomicznych, al. Piłsudzkiego 5 z Dąbrowy Górniczej
II miejsce Zespół Szkół nr 2, ul. Gliniana 2 z Rudy Śląskiej
III miejsce Zespół Szkół Nr 5 im. J. Markowej w Rudzie Śląskiej, ul. Planty Kowalskiego 3 z Rudy Śląskiej
Organizatorzy:
dr Joanna Kantyka
dr Wojciech Chudy
dr Agnieszka Górka-Chowaniec
mgr Jolanta Dąbrowska
Warsztaty Kulinarne dla młodzieży Szkół Powiatu Tarnogórskiego
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
Dnia 17 lutego 2020r. tradycyjnie już od wielu lat odbyły się Warsztaty Kulinarne dla młodzieży Szkół Powiatu Tarnogórskiego . Warsztaty zostały zorganizowane w ramach działalności Powiatowej Reprezentacji Młodzieży. Młodzież mogła zaangażować się i wykazać się swoją inwencją i pomysłowością na polu gastronomicznym. Gotowanie i przyrządzanie potraw może być wielką pasją i wielką przygodą w dalszym życiu. Umiętności związane z z gotowaniem i peczeniem przydadzą się każdemu nawet w życiu codziennym. Młodzież była bardzo zadowolona z warsztatów co było widać po efektach końcowych, które można było posmakować. Dziękujemy Starostwu Powiatowemu za sfinansowanie całego przedsięwzięcia oraz za obecność na Warsztatach Kulinarnych , dziękujemy Opiekunom i Młodzieży za udział, Dyrekcji ZSGH . Warsztaty przygotowali nauczyciele Pani Bożena Matysek, Pani Jadwiga Janik i Pani Katarzyna Gąsewicz - Kluba Opiekun Powiatowej Reprezentacji Młodzieży.
Komunikat MEN
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
KOMUNIKAT MEN
Szanowni Państwo,
Rodzice i Opiekunowie, Nauczyciele i Uczniowie,
przekazuję bardzo ważną informację Ministra Edukacji Narodowej:
lekarze, specjaliści, eksperci WHO wskazują, że wprowadzenie odpowiednich i odpowiedzialnych działań może ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa. Obecna sytuacja epidemiologiczna w Polsce może zagrozić zdrowiu obywateli. Dlatego na podstawie tzw. specustawy Minister Edukacji Narodowej podjął decyzję o zawieszeniu zajęć dydaktyczno-wychowawczych w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych do dnia 25 marca br.,
przy czym:
- 12 i 13 marca br. to dni, w których w przedszkolach i szkołach podstawowych nie będą odbywały się zajęcia dydaktyczno-wychowawcze, a jedynie działania opiekuńcze;
- od 12 marca br. uczniowie szkół ponadpodstawowych nie przychodzą do szkół;
- nauczyciele pozostają w gotowości do pracy;
Rodzicu,
- ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne Twoje i Twojego dziecka, zajęcia zostaną zawieszone od 12 marca br. W przedszkolach i szkołach podstawowych 12 i 13 marca br. będą jeszcze prowadzone działania opiekuńcze;
- zachęcaj dziecko do samodzielnej nauki w czasie gdy nie będzie lekcji w szkole. Ministerstwo Edukacji Narodowej na platformie epodręczniki.pl. udostępnia szereg materiałów edukacyjnych, które pozwalają uzupełnić, ugruntować i poszerzyć wiedzę. Dostęp do tych zasobów jest bezpłatny;
- jeśli masz dziecko w wieku do 8 lat, przysługuje Ci zasiłek opiekuńczy do 14 dni. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie internetowej ZUS;
- przekaż osobom, które będą opiekować się Twoim dzieckiem, podstawowe informacje dotyczące bezpieczeństwa i higieny;
- rygorystycznie przestrzegaj w domu zasad higieny i czystości pomieszczeń, w których przebywasz;
- śledź na bieżąco komunikaty GIS, MZ i MEN o sytuacji epidemiologicznej w kraju oraz informacje przesyłane przez dyrektora szkoły.
Uczniu,
- pamiętaj o swoim bezpieczeństwie w domu. Unikaj miejsc, gdzie są duże skupiska ludzi (np. komunikacja publiczna, kino, teatr, centra handlowe);
- przerwa w funkcjonowaniu Twojej szkoły nie powinna oznaczać dni wolnych od nauki;
- odpowiedzialnie wykorzystaj czas zawieszenia zajęć w Twojej szkole. Przeczytaj ulubioną książkę, spróbuj uzupełnić swoje wiadomości lub rozwijaj kompetencje. Skorzystaj przy tym z darmowej platformy epodreczniki.pl i materiałów rekomendowanych przez Twojego nauczyciela;
- przestrzegaj w domu zasad higieny i czystości pomieszczeń, w których przebywasz.
Nauczycielu,
- bardzo proszę o przygotowanie materiałów dydaktycznych do samodzielnej pracy uczniów w domu. Ministerstwo Edukacji Narodowej przekaże informacje dotyczące e-materiałów, z których mogą korzystać uczniowie i nauczyciele;
- MEN zachęca nauczycieli, aby w najbliższym czasie wspierali uczniów w nauce i przekazywali materiały do samodzielnej pracy w domu. Szczególnie prosimy o objęcie opieką uczniów, którzy przygotowują się do tegorocznego egzaminu maturalnego i udostępnienie im niezbędnych materiałów. Można w tym celu korzystać z dziennika elektronicznego bądź innych form komunikacji z wykorzystaniem internetu;
- na platformie Ministerstwa Edukacji Narodowej epodreczniki.pl zostały udostępnione e-materiały do wykorzystania przez nauczycieli lub do samodzielnej nauki przez uczniów. Epodręczniki.pl to biblioteka bezpłatnych, sprawdzonych, zgodnych z aktualną podstawą programową materiałów edukacyjnych;
- w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty nauczycielom pozostającym w gotowości do pracy przysługuje wynagrodzenie ustalone na podstawie Kodeksu Pracy (art. 81 §1).
Jak się zabezpieczyć przed koronawirusem?
Często myj ręce przy użyciu mydła i wody.
Przy kasłaniu i kichaniu zakrywaj usta i nos. Zachowaj co najmniej metr odległości od osób, które kaszlą i kichają.
Osoby wracające z regionów zarażonych koronawirusem powinny powiadomić o tym telefonicznie stację sanitarno-epidemiologiczną lub zgłosić się do oddziału obserwacyjno-zakaźnego. Więcej informacji dotyczących koronawirusa na stronie: gov.pl/koronawirus
Podejrzewasz u siebie koronawirusa? Zadzwoń pod numer 800 190 590.
Bezpłatna infolinia NFZ jest czynna całą dobę, przez 7 dni w tygodniu. Wykwalifikowani konsultanci poinformują Cię, co zrobić, by otrzymać pomoc.
(Informacja opracowana na podstawie komunikatu Departamentu Informacji i Promocji
Ministerstwa Edukacji Narodowej)
Spotkanie ze stewardessami linii lotniczych Wizz Air.
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
W dniu 20 lutego 2020 roku mieliśmy okazję gościć stewardessy z linii lotniczych Wizz Air, Panią Patrycję Wałach i Panią Magdalenę Dziuk. W spotkaniu brały udział: klasy I Technik Hotelarstwa z innowacją stewardessa oraz klasa III Technik Hotelarstwa. W czasie prezentacji panie przekazały nam wiele informacji na temat: wymagań wobec kandydatek/kandydatów na stewardessy/stewardów, przybliżyły nam historię linii lotniczych, w których pracują. Na prezentacji pokazały nam jak wygląda rekrutacja u nich w firmie, przykładowy grafik lotów. Przedstawiły nam także możliwości rozwoju zawodowego tzw. ścieżkę kariery. Panie mówiły zarówno o zaletach jak i wadach wykonywanego zawodu. Jednak myślę, że panie na swoim przykładzie przekonały nas wszystkich, że zdecydowanie jest więcej plusów tej pracy niż minusów. Panie bardzo interesująco i ciekawie poprowadziły to spotkanie i na pewno w nie jednej osobie rozbudziły marzenia o zdobyciu właśnie tego zawodu.
Jeszcze raz dziękujemy oraz liczymy, że w najbliższej przyszłości uda nam się ponownie spotkać.














Organizatorki spotkania
Alina Wicik i Barbara Buszka