1. Nazwa zawodu: Technik hotelarstwa z innowacją stewardessa/steward- profesjonalista gościnności
2. Czas trwania nauki: 5 lata
3. Rozszerzenie: j. angielski
4. Zdobyte umiejętności:
Absolwent szkoły kształcący się w zawodzie technik hotelarstwa będzie profesjonalistą gościnności przygotowanym do wykonywania następujących zadań zawodowych:
- prowadzenia działalności promocyjnej oraz sprzedaży usług hotelarskich;
- rezerwowania usług hotelarskich;
- wykonywania prac związanych z obsługą gości w recepcji;
- przygotowywania jednostek mieszkalnych do przyjęcia gości;
- przygotowywania i podawania śniadań w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie;
- przyjmowania i realizacji zamówień na usługi hotelarskie.
5. Miejsca odbywania praktyk:
Szkoła organizuje praktyki zawodowe w podmiotach zapewniających rzeczywiste warunki pracy właściwe dla nauczanego zawodu w wymiarze 8 tygodni (320 godzin).
Jakość świadczonych usług, profesjonalizm oraz możliwości realizowania się uczniów są priorytetem w wyborze obiektów do odbywania praktyk zawodowych.
Uczniowie decydują, w którym z dostępnych obiektów chcą odbywać praktyki.
- Hotele z którymi współpracujemy obecnie:
- Hotel DeSilva Inn Katowice Airport
- Hotel Vacanza Siemianowice Śląskie
- Hotel Neo Tarnowskie Góry
- Hotel Aslan Tarnowskie Góry
- Hotel Pałac Kawalera Świerklaniec
- Hotel Prestige Siewierz
- Hotel Pałac Wiśniewski Piekary Śląskie
- Hotel Imperium Piekary Śląskie
- Hotel Bristol Bytom
- Willa Ambasador Zabrze
6. Możliwości zatrudnienia:
Absolwent szkoły kształcącej w zawodzie technik hotelarstwa może być zatrudniony na stanowiskach technika w:
- recepcji i części parterowej hotelu;
- części noclegowej hotelu;
- hotelowym dziale gastronomicznym;
- obiektach bazy noclegowej: hotelach, motelach, pensjonatach, kempingach, schroniskach, domach wycieczkowych, polach biwakowych oraz w ruchomej bazie noclegowej: promowej, kolejowej, żeglugowej, lotniczej.
- Ponadto może prowadzić własną działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług noclegowych.
Technik hotelarstwa może być również zatrudniony w organach administracji samorządowej, zajmującymi się usługami hotelarskimi, a także w branżowych organizacjach i stowarzyszeniach.
7. Informacje o zawodzie
Cechy człowieka, pożądane w pracy hotelarza pięknie ilustrują słowa Janusza Korczaka:
,,Być człowiekiem znaczy posiadać kryształową moralność, nieograniczoną tolerancyjność, do pasji posuniętą pracowitość, dążyć do ciągłego uzupełniania swego wykształcenia, pomagać innym’’.
W hotelarstwie dominuje relacja człowiek - człowiek i najważniejszym podmiotem jest Gość. Prawdziwy hotelarz powinien kierować się zasadami savoir vivre'u, którego podstawowymi zasadami są:
- uśmiech,
- uprzejmość,
- życzliwość,
- punktualność,
- dyskrecja,
- lojalność,
- grzeczność.
Hotelarstwo jest wyjątkową branżą z pięknymi tradycjami, w której staramy się tworzyć dla Gości ,,dom poza domem’’, poznajemy nowych ludzi, ciągle coś się dzieje.
Innowacja Pedagogiczna steward/stewardessa
Kształcenie odbywa się w cyklu 4-letnim, jednak autorskie przedmioty z zakresu funkcjonowania personelu pokładowego pojawią się podczas pierwszych trzech lat nauki.
Cele szczegółowe innowacji i sposoby ich realizacji
- poszerzenie wiedzy z zakresu obsługi ruchu lotniczego,
- poznanie specyfiki pracy na lotnisku i obsługi terminali,
- zapoznanie się z procedurami bezpieczeństwa w transporcie lotniczym,
- zwiększanie zakresu branżowych umiejętności językowych,
- spotkania z pracownikami lotniska i stewardessami,
- realizacja zajęć praktycznych w porcie lotniczym,
- zajęcia z wizażystką,
- poszerzenie wiedzy z zakresu savior-vivre'u i kultury osobistej.
Serdecznie zapraszamy na kierunek technik hotelarstwa z innowacją stewardessa/steward