A A A

W II semestrze roku szkolnego 2022 Powiatowa Reprezentacja Młodzieży Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach uczestniczyła w wycieczce integracyjnej z kursem języka ukraińskiego. W imprezie uczestniczyło 60 uczniów z 8 szkół średnich Powiatu Tarnogórskiego. Z Gastronomika wyjechała bardzo liczna grupa czternastu uczniów. W pierwszy dniu  zdobyliśmy magiczną górę Wdżar - wejście nie należało do najłatwiejszych, ale wspólnymi siłami daliśmy radę, a rozciągające się na szczycie widoki zrekompensowały wysiłek. Zwiedziliśmy również drewniany kościółek w Dębnie Podhalańskim - jedyny obiekt na Podhalu wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO oraz Sanktuarium Maryjne w Ludźmierzu. Wśród uczestników była z nami Veronika z Ukrainy, uczennica naszej szkoły, która przygotowała wzruszające prezentacje o kulturze  Ukrainy i zniszczeniach jakie spowodowała trwająca wojna. Odpowiadała też na liczne pytania dotyczące języka i jej spostrzeżeń dotyczących życia w Polsce.

Drugiego dnia zdobyliśmy Gubałówkę, zwiedziliśmy kościół i cmentarz Zasłużonych na Pęksowym Brzyzku. Przewodnik odkrył przed nami wiele tajemnic tego regionu, a widoki znowu nas zachwyciły. Spędziliśmy wspólnie czas na Krupówkach, a na koniec udaliśmy się na zasłużony relaks w Termach w Białce Tatrzańskiej. Wypoczęci wróciliśmy do pensjonatu u Zosi na przepyszne pierogi. Drugi dzień zakończyliśmy warsztatami językowymi. Przy dźwiękach gitary śpiewaliśmy piosenki ukraińskie i oczywiście polskie.

W trzeci - ostatni dzień udaliśmy do Ogrodu Doświadczeń im. Stanisława Lema w Krakowie, gdzie na świeżym powietrzu mogliśmy uczyć się i doświadczać zjawisk fizycznych, które nie raz nas zaskoczyły, a przy okazji świetnie się bawiliśmy! Wycieczka należała jak co roku do bardzo udanych.

Serdecznie dziękujemy Starostwu Powiatowemu za dofinansowanie wyjazdu młodzieży. Czekamy na następny wyjazd.

Notatkę opracowała mgr Katarzyna Gąsewicz- Kluba opiekun Powiatowej Reprezentacji Młodzieży uczestnicząca i opiekująca się Młodzieżą.

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.