• Chcielibyśmy zaprosić absolwentów oraz wszystkich przyjaciół szkoły do czynnego udziału w uroczystościach i imprezach towarzyszących z okazji  obchodów 70 - lecia Zespołu Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Tarnowskich Górach.które odbędą się 23 października 2015 r. Więcej informacji pod nr tel. 32 285 38 61 lub na stronie zsghtg.pl w zakładce 70 - lecie

• Cechy człowieka, pożądane w pracy hotelarza pięknie ilustrują słowa Janusza Korczaka: ,,Być człowiekiem znaczy posiadać kryształową moralność, nieograniczoną tolerancyjność, do pasji posuniętą pracowitość, dążyć do ciągłego uzupełniania swego wykształcenia, pomagać innym’’. W hotelarstwie dominuje relacja człowiek - człowiek i najważniejszym podmiotem jest Gość.  Hotelarstwo jest wyjątkową branżą z pięknymi tradycjami, w której staramy się tworzyć dla Gości ,,dom poza domem’’, poznajemy nowych ludzi, ciągle coś się dzieje. Zapraszamy na kierunek TECHNIK HOTELARSTWA

więcej...

• Lubisz podróże, często planujesz wakacje, chciałbyś w przyszłości prowadzić własne biuro podróży - kształć się u nas wybierając kierunek TECHNIK OBSŁUGI TURYSTYCZNEJ

• Interesujesz się gastronomią, Wybierz jeden z kierunków: TECHNIK ŻYWIENIA I USŁUG GASTRONOMICZNYCH, KELNER

• Interesujesz się produkcją żywności doskonal się wybierając jeden z kierunków: KUCHARZ, PIEKARZ, CUKIERNIK, WĘDLINIARZ,

więcej...

Antwerpia i Brugia

PDF Drukuj Email
Ocena użytkowników: / 1
SłabyŚwietny
Wpisany przez Administrator    piątek, 15 kwietnia 2011 11:01

Antwerpia i Brugia
Po kolejnym ciężkim tygodniu pracy w naszych zakładach, środowym relaksie na kręglach i bilardzie na drugim końcu miasteczka i małym grillu, kolejny raz nie mogliśmy liczyć na odpoczynek. A nawet jeśli był to odpoczynek, to raczej nie dający wytchnienia ;) Albowiem powiadam wam – Antwerpia i Brugia czekały na podbicie!
Tak więc w sobote, baaardzo wczesnym rankiem, tj o 7.30, wyruszyliśmy na dworzec w Leuven, by pociągiem o 8.04 przejechać do Antwerpii. Po godzinie jazdy dotarliśmy na miejsce. Mieliśmy więc godzinę czasu dla siebie, więc zaopatrzyliśmy się w jedzonko, dobudziliśmy się kawą z croissantem i pomimo chłodu na dworze, wzięliśmy nogi za pas i z przewodnikiem zaczęliśmy zwiedzać miasto.
Swa wyprawę po Antwerpii rozpoczęliśmy od zwiedzenia muzeum Rubensa. Niestety, nie można było robić tam zdjęć, więc nie mamy po tym odpowiedniej pamiątki. Spędziliśmy tam parę godzin swojego życia,  wymyślając dziwne komentarze do poszczególnych obrazów Mistrza ;)
Następnie przeszliśmy do antwerpijskiej katedry, gdzie również podziwialiśmy jakże genialne rubensowskie kształty. Po jakimś bliżej nieokreślonym czasie, przeszliśmy na rynek, gdzie wyjaśniono nam skąd wzięła się nazwa Antwerpii (od „wyrzuconej ręki” – dłuuuuga legenda – polecam Wujka Google, jeśli ktoś ciekawy).
I tak zakończyła się nasza wycieczka do Antwerpii. Wróciliśmy zmęczeni do Leuven późnym popołudniem. Nie mając siły już na nic, część z nas poddała się regenerującym właściwościom snu, by odzyskać siły na następne podboje.
A ponieważ w niedzielę czekała nas wycieczka do Brugii, sił musiało być dużo. Wyruszyliśmy ciutkę wcześniej niż wczoraj, o 7.25, by o 7.57 wsiąść do pociągu, spędzić w nim następne 1,5h i wysiąść w Brugii o 9.25. Chwila przerwy na dobudzenie się, croissanta i kawę, zaopatrzenie się w jedzonko na resztę dnia i oto dzielna, nieustraszona grupa IV stażu LdV wyrusza w ciężką, jakże pasjonującą wyprawę po Brugii. Jako pierwszy naszą ofiarą padł beginaż i kościół przy nim stojący. Następnie przeszliśmy do największego i najpiękniejszego kościoła w Brugii, pooglądaliśmy co mieliśmy pooglądać i ruszyliśmy dalej pięknymi uliczkami belgijskiej Wenecji. Przerwa na lunch,  a potem czekał na nas punkt wycieczki tylko dla odważnych – wejście na strasznie wysoką wieżę, strasznie stromymi i wąskimi schodami w strasznym tempie (i tu brawa :D dla autora i fotografa, który pokonał swój lęk wysokości i wszedł z pomocą jednego z uczestników, na samą górę! :D). Później przeszliśmy do kolejnego Muzeum Czekolady, by na końcu rozkoszować się najfajniejszym punktem naszej wycieczki – krótkim „rejsem” łódką po Wenecji w wersji demo. Z tej perspektywy Brugia była jeszcze piękniejsza, niż wcześniej myśleliśmy. ;)
Rejs łódeczką był ostatnim punktem naszej wyprawy, dlatego po spokojnym wyjściu na brzeg udaliśmy się na dworzec, wsiedliśmy w ostatniej chwili do pociągu, staliśmy w nim przez jakieś pół godziny jak śledzie w puszcze, bo taki był ścisk, a później… nie pamiętamy, bo usiedliśmy i tak zostaliśmy siedzieć/spać/odpoczywać* (* niepotrzebne skreślić)
Do Leuven przybyliśmy wieczorem, z „Hej, bystra woda” na ustach (nasze zmęczenie objawia się, jak to ujął p. Respondek – głupawką). Później już tylko wszyscy myk myk, pod prysznic i spatki, bo weekend był strasznie męczący, a przecież….

TAK! OSTATNI TYDZIEŃ PRACY PRZED NAMI!