• Chcielibyśmy zaprosić absolwentów oraz wszystkich przyjaciół szkoły do czynnego udziału w uroczystościach i imprezach towarzyszących z okazji  obchodów 70 - lecia Zespołu Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Tarnowskich Górach.które odbędą się 23 października 2015 r. Więcej informacji pod nr tel. 32 285 38 61 lub na stronie zsghtg.pl w zakładce 70 - lecie

• Cechy człowieka, pożądane w pracy hotelarza pięknie ilustrują słowa Janusza Korczaka: ,,Być człowiekiem znaczy posiadać kryształową moralność, nieograniczoną tolerancyjność, do pasji posuniętą pracowitość, dążyć do ciągłego uzupełniania swego wykształcenia, pomagać innym’’. W hotelarstwie dominuje relacja człowiek - człowiek i najważniejszym podmiotem jest Gość.  Hotelarstwo jest wyjątkową branżą z pięknymi tradycjami, w której staramy się tworzyć dla Gości ,,dom poza domem’’, poznajemy nowych ludzi, ciągle coś się dzieje. Zapraszamy na kierunek TECHNIK HOTELARSTWA

więcej...

• Lubisz podróże, często planujesz wakacje, chciałbyś w przyszłości prowadzić własne biuro podróży - kształć się u nas wybierając kierunek TECHNIK OBSŁUGI TURYSTYCZNEJ

• Interesujesz się gastronomią, Wybierz jeden z kierunków: TECHNIK ŻYWIENIA I USŁUG GASTRONOMICZNYCH, KELNER

• Interesujesz się produkcją żywności doskonal się wybierając jeden z kierunków: KUCHARZ, PIEKARZ, CUKIERNIK, WĘDLINIARZ,

więcej...

IV staż projektu LdV - Bruksela wita!

PDF Drukuj Email
Ocena użytkowników: / 2
SłabyŚwietny
Wpisany przez mws    sobota, 19 marca 2011 19:01

Pierwszy tydzień za nami.

Wreszcie nadszedł upragniony przez wszystkich piątek. I weekend. I nadzieja na odpoczynek… Złudna niestety. A dlaczego?

Ano dlatego, że rozpoczęliśmy równie męczący weekend: dziś zaliczyliśmy całodzienną  wycieczkę do stolicy Belgii, Brukseli, a jutro czeka nas wyjazd do Tienen (niektórzy już zdążyli  poznać ), a następnie – wycieczka rowerowa. Nie wiadomo jednak dokładnie, co z niej wyjdzie, ze względu na pogodę, która niestety… nam się popsuła. Belgijske Słoneczko nie potrafi się zdecydować, czy nas lubi czy nie.

Tydzień, jak powszechnie wiadomo, minął nam baaardzo pracowicie. 8h dziennie – zdecydowanie powinni tego zabronić. Prawie jak Media Markt.

Ale naszą dewizą stało się jedno hasło…

„Trzeba być twardym, a nie miętkim!”

Tak więc pomimo zmęczenia i przeciwności losu, typu odmawiające posłuszeństwa nogi, obolałe stopy i opadające po samą brodę powieki, dajemy radę i walczymy do ostatniej kropli krwi… Także z dzienniczkami, a co za tym idzie – z naszym lenistwem. Póki co przegrywamy jak reprezentacja Polski w piłce nożnej i opiekunowie już nie wierzą, że się z tego podniesiemy, ale wyjdziemy zwycięsko, tak jak Pudzian w walce z Najmanem. Najważniejsze to nie dać się zwariować.

Dziś pierwszy dzień zwiedzania Brukseli, bo mamy w planach odwiedzenie jej jeszcze w ostatnim dniu pobytu w Belgii. Swoją dzisiejszą wycieczkę rozpoczęliśmy w godzinach dla nas jeszcze nocnych, tj ok. 8.30. Przejechaliśmy pociągiem do Brukseli („Ej!, czemu on jedzie w przeciwną stronę?!” :D ), gdzie czekała już na nas przewodniczka. Przez połowę wycieczki woziliśmy się brukselskim metrem. Całkiem dobry wynalazek.

Jako pierwsze odwiedziliśmy Atomium, do którego jednak nie weszliśmy, „because it’s very expensive” -.- Nie omieszkaliśmy jednak  porobić sobie fotki pod atomem żelaza, w tym grupowe, nasz fotograf został zasypany  wszystkimi  aparatami foto, w mega  ilości.

Następnym punktem naszej wycieczki był park miniatur, znajdujący się dosłownie dwa kroki od Atomium.  Spędziliśmy tam kolejną godzinę na zwiedzaniu całej Europy, a raczej oglądaniu miniatur najpiękniejszych zabytków, zamków i budowli charakterystycznych dla danych krajów. Na zakończenie tej wizyty chłopaki zaczęli grać w gry, dostępne dla zwiedzających… które na fotkach wyszły naprawdę dziwnie J

Po wyjściu z parku miniatur, znów powoziliśmy się metrem i wylądowaliśmy w centrum Brukseli, skąd przeszliśmy na jeden z najpiękniejszych placów w stolicy. Po zrobieniu grupowych zdjęć, mieliśmy godzinę wolną dla siebie. Wszyscy więc rozeszli się albo do sklepów (z ciuchami lub z słynną belgijską czekoladą, w którą wrócili konkretnie obkupieni) albo coś przekąsić (McDonald rlz!).

Potem przeszliśmy do muzeum wojennego. Wystawa tam prezentowana przypadła wszystkim do gustu: samoloty, czołgi, statki – wszystko w rzeczywistych rozmiarach, a także oryginalne mundury i zbroje z okresów wojennych przedstawione zostały w sposób, który wręcz nie mógł nie zaciekawić. Odnaleźliśmy też ślad naszych obywateli, pod postacią części wystawy, przedstawiającą słynną Enigmę oraz jej twórców. Na zakończenie wizyty w muzeum, weszliśmy na jego najwyższy punkt (jakieś 18m), skąd było widać całą panoramę Brukseli. Nie przeszkodził nam nawet lęk wysokości niektórych osób :D

Ostatnim punktem dzisiejszej wycieczki do Brukseli było przejście pod Parlament Europejski, gdzie rutynowo porobiliśmy sobie grupowe zdjęcia szkolnym aparatem. Bateria sprzętu nie wytrzymała napięcia nerwowego z pełnionej jakże ważnej funkcji, i po prostu padła jak kawka J

Po całej tej wycieczce byliśmy już konkretnie zmęczeni i z ulgą przeszliśmy na dworzec, skąd dojechaliśmy do Leuven. Stamtąd,  powłóczając nogami, ale z uśmiechem  na twarzy, minęliśmy karuzele i gokarty na rynku (impreza jakaś? :D) i przeszliśmy do naszych mieszkań.

Teraz każdy delektuje się chwilą spokoju i odpoczynku po całym tygodniu i ładuje baterie na jutrzejszy dzień, bo…

TIENEN  I LEUVEN MAJĄ ZOSTAĆ PRZEZ NAS PODBITE! Pociągiem i… już wyżej wymienionym, rowerem!

Oby tylko pogoda dopisała.